Organisatie en processen
Wat maakt performance management tot een succes?
Berkel, drs. F. van | Ruijter, A. de
Finance & Control, 2006
Performance management is hot. Het bedrijfsleven is de afgelopen jaren actief bezig met ideeën en concepten om te komen tot resultaatgericht sturen. Balanced Scorecards, Organisatiecockpits of Management Dashboards, veel organisaties hebben ze, maar ze leiden niet automatisch tot succes. De sleutel voor succesvolle resultaatgerichte sturing ligt niet zozeer bij de missie en visie, de kritische succesfactoren (ksf ’s) of de kritische performance-indicatoren (kpi’s). Deze moeten goed zijn, maar dat lukt in de regel wel. Het daadwerkelijke probleem is de vertaling van informatie naar actie door het management, daar gaat het vaak mis. In dit artikel bespreken we de rol van de manager om te komen tot succesvol performance management. We benoemen drie doorslaggevende succesfactoren en reiken een aanpak aan om te komen tot een resultaatgerichte organisatie.
Deze auteur publiceerde ook
Berkel, drs. F. van | Tromp, drs. R. | 2005
Downloads: 487
Organisatie en processen
Berkel, drs. F. van | 2003
Downloads: 217
Informatiemanagement, Org...
Anderen downloaden ook deze publicaties
Schruijer, S.G.L. | Vansina, L.S. | 2007
Downloads: 9
analyse
Claes, dr. P.C.M. | 2009
Downloads: 363
Management accounting &am...
Rovers, drs. M.C. | Steenbergen RC, ir. J. | 2008
Downloads: 515
Financial accounting en v...
Steenbergen RC, ir. J. | Vries, drs. A. de | 2011
Downloads: 344
Ontwikkeling financiële f...
Dankers-van der Spek, M. | 2009
Downloads: 395
model
Stertefeld, T. | Wilderom, C.P.M. | Wouters, M.J.F. | 2009
Downloads: 3
verdieping
Mogendorff, D.M. | Strikwerda, J. | 2007
Downloads: 5
verdieping