verdieping
Prestatiemeting op de werkvloer van Grolsch: een participatieve aanpak
Stertefeld, T. | Wilderom, C.P.M. | Wouters, M.J.F.
Management Executive, 2009
Sinds 2002 is bij Grolsch een nieuwe aanpak voor prestatiemeting in ontwikkeling. Gestart is met de logistieke processen. Het uitgangspunt is om prestatiemeting niet alleen te richten op het hogere management, maar om medewerkers op alle niveaus meer inzicht te laten krijgen in hun processen en prestaties, om hen te stimuleren deze te verbeteren. Oftewel, kritieke prestatie-indicatoren (KPIs) worden niet voor verantwoording, maar voor continue organisatieverbetering ingezet. Dit artikel beschrijft in grote lijnen de ontwikkeling van de aanpak.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Saher, drs. E. von | Smits, drs. E.J.A. | 2004





Downloads: 158
Ontwikkeling financiële f...
Veen-Dirks RC, dr. ir. P.M.G. van | Wijn, dr. M.F.C.M. | 2004





Downloads: 690
Management accounting &am...
Nes, H. van | 2014





Downloads: 903
Organisatie en processen
Hans, dr.ir. E.W. | Hoorn, ir. A.F. | Houdenhoven, drs. M. van | Kazemier, dr. G. | Wullink, dr.ir. G. | 2007





Downloads: 156
Organisatie en processen
Perik RC, drs. K.L.M. | Zweers, drs. G. | 2014





Downloads: 354
Organisatie en processen
Berkel, drs. F. van | Ruijter, A. de | 2006





Downloads: 383
Organisatie en processen
Lasance, A. | 2014





Downloads: 224
Organisatie en processen
Paterson, R. | Vermaas, B. | 2013





Downloads: 559
Informatiemanagement