verdieping
Prestatiemeting op de werkvloer van Grolsch: een participatieve aanpak
Stertefeld, T. | Wilderom, C.P.M. | Wouters, M.J.F.
Management Executive, 2009
Sinds 2002 is bij Grolsch een nieuwe aanpak voor prestatiemeting in ontwikkeling. Gestart is met de logistieke processen. Het uitgangspunt is om prestatiemeting niet alleen te richten op het hogere management, maar om medewerkers op alle niveaus meer inzicht te laten krijgen in hun processen en prestaties, om hen te stimuleren deze te verbeteren. Oftewel, kritieke prestatie-indicatoren (KPIs) worden niet voor verantwoording, maar voor continue organisatieverbetering ingezet. Dit artikel beschrijft in grote lijnen de ontwikkeling van de aanpak.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Saher, drs. E. von | Smits, drs. E.J.A. | 2004
Downloads: 160
Ontwikkeling financiële f...
Veen-Dirks RC, dr. ir. P.M.G. van | Wijn, dr. M.F.C.M. | 2004
Downloads: 722
Management accounting &am...
Nes, H. van | 2014
Downloads: 910
Organisatie en processen
Hans, dr.ir. E.W. | Hoorn, ir. A.F. | Houdenhoven, drs. M. van | Kazemier, dr. G. | Wullink, dr.ir. G. | 2007
Downloads: 156
Organisatie en processen
Perik RC, drs. K.L.M. | Zweers, drs. G. | 2014
Downloads: 365
Organisatie en processen
Berkel, drs. F. van | Ruijter, A. de | 2006
Downloads: 384
Organisatie en processen
Lasance, A. | 2014
Downloads: 226
Organisatie en processen
Paterson, R. | Vermaas, B. | 2013
Downloads: 563
Informatiemanagement