diagnose-instrument, kwaliteitsinstrument
Een kwaliteitsinstrument: klanttevredenheidsmeting
Felderhoff, A.F.
Handboek Organisatie Instrumenten, 2000
Producten zijn steeds meer uitwisselbaar, snel te kopiëren door transparantie van de markt en kwalitatief uniform. Slechts bekendheid en imago houden kunstmatig een gepercipieerd kwaliteitsverschil in stand. Om klanten vast te houden en te werven moet geconcurreerd worden op klantgerichtheid en servicekwaliteit. De klanttevredenheid vormt de graadmeter van de klantgerichtheid van een onderneming en is de uitkomst van de kwaliteit van de totale inrichting van de interne organisatie. In deze bijdrage wordt ingegaan op een methode waarmee de meting van klanttevredenheid op een dusdanige manier gebeurt, dat met de resultaten direct inzicht wordt verkregen in de noodzaak en de aard van de verbetering.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Saher, drs. E. von | Smits, drs. E.J.A. | 2004
Downloads: 160
Ontwikkeling financiële f...
Veen-Dirks RC, dr. ir. P.M.G. van | Wijn, dr. M.F.C.M. | 2004
Downloads: 717
Management accounting &am...
Nes, H. van | 2014
Downloads: 910
Organisatie en processen
Wal, L. van der | 2015
Downloads: 87
Persoonlijke effectivitei...
Hans, dr.ir. E.W. | Hoorn, ir. A.F. | Houdenhoven, drs. M. van | Kazemier, dr. G. | Wullink, dr.ir. G. | 2007
Downloads: 156
Organisatie en processen
Izeboud, A. | 2016
Downloads: 151
controlling
Perik RC, drs. K.L.M. | Zweers, drs. G. | 2014
Downloads: 364
Organisatie en processen
Berkel, drs. F. van | Ruijter, A. de | 2006
Downloads: 384
Organisatie en processen
Lasance, A. | 2014
Downloads: 226
Organisatie en processen
Paterson, R. | Vermaas, B. | 2013
Downloads: 562
Informatiemanagement