diagnose-instrument, kwaliteitsinstrument
Een kwaliteitsinstrument: klanttevredenheidsmeting
Felderhoff, A.F.
Handboek Organisatie Instrumenten, 2000
Producten zijn steeds meer uitwisselbaar, snel te kopiëren door transparantie van de markt en kwalitatief uniform. Slechts bekendheid en imago houden kunstmatig een gepercipieerd kwaliteitsverschil in stand. Om klanten vast te houden en te werven moet geconcurreerd worden op klantgerichtheid en servicekwaliteit. De klanttevredenheid vormt de graadmeter van de klantgerichtheid van een onderneming en is de uitkomst van de kwaliteit van de totale inrichting van de interne organisatie. In deze bijdrage wordt ingegaan op een methode waarmee de meting van klanttevredenheid op een dusdanige manier gebeurt, dat met de resultaten direct inzicht wordt verkregen in de noodzaak en de aard van de verbetering.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Saher, drs. E. von | Smits, drs. E.J.A. | 2004





Downloads: 160
Ontwikkeling financiële f...
Veen-Dirks RC, dr. ir. P.M.G. van | Wijn, dr. M.F.C.M. | 2004





Downloads: 724
Management accounting &am...
Nes, H. van | 2014





Downloads: 910
Organisatie en processen
Hans, dr.ir. E.W. | Hoorn, ir. A.F. | Houdenhoven, drs. M. van | Kazemier, dr. G. | Wullink, dr.ir. G. | 2007





Downloads: 156
Organisatie en processen
Perik RC, drs. K.L.M. | Zweers, drs. G. | 2014





Downloads: 366
Organisatie en processen
Berkel, drs. F. van | Ruijter, A. de | 2006





Downloads: 384
Organisatie en processen
Lasance, A. | 2014





Downloads: 226
Organisatie en processen
Paterson, R. | Vermaas, B. | 2013





Downloads: 563
Informatiemanagement