diagnose-instrument, kwaliteitsinstrument
Een kwaliteitsinstrument: klanttevredenheidsmeting
Felderhoff, A.F.
Handboek Organisatie Instrumenten, 2000
Producten zijn steeds meer uitwisselbaar, snel te kopiëren door transparantie van de markt en kwalitatief uniform. Slechts bekendheid en imago houden kunstmatig een gepercipieerd kwaliteitsverschil in stand. Om klanten vast te houden en te werven moet geconcurreerd worden op klantgerichtheid en servicekwaliteit. De klanttevredenheid vormt de graadmeter van de klantgerichtheid van een onderneming en is de uitkomst van de kwaliteit van de totale inrichting van de interne organisatie. In deze bijdrage wordt ingegaan op een methode waarmee de meting van klanttevredenheid op een dusdanige manier gebeurt, dat met de resultaten direct inzicht wordt verkregen in de noodzaak en de aard van de verbetering.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Alsem, K.J. | Jong, J. de | 2017
Downloads: 2
onderzoek
Kieft RA, drs. R.M. | 2019
Downloads: 429
Governance, risk en compl...
R.M. Kieft RA | 2018
Downloads: 24
Financiering en treasury
Barneveld, P.D. (recensent) | Pijl, J. | 2017
Downloads: 2
boeksamenvatting
L.L. Spoor RA | 2018
Downloads: 194
Governance, risk en compl...
Kieft RA, drs. R.M. | 2018
Downloads: 57
Organisatie en processen
Conijn, F. | Jong, F. de | Krol, M. | 2018
Downloads: 150
Management control
R.M. Kieft RA | 2018
Downloads: 105
Governance, risk en compl...
Budding, dr. G.T. | Dijkman, drs. A. | Schoute, dr. M. | With, drs. E. de | 2017
Downloads: 258
Persoonlijke ontwikkeling