analyse
Hoe we leren
Illeris, K.
Management & Organisatie, 2010
Knud Illeris geeft een integraal en actueel antwoord op de vraag ‘Hoe we leren’. Hij stelt dat leren twee verschillende processen omvat, een extern interactieproces tussen lerende en zijn omgeving, en een intern psychologisch proces van het verwerven en uitwerken van inhouden vanuit drijfveren die hiertoe energie geven. Zo komt hij tot de stelling dat leren drie dimensies heeft: interactie, inhoud en drijfveer. Met dit vertrekpunt biedt Illeris een oriëntatie voor een ieder die zijn weg zoekt in het Babylon van de leertheorieën, die vaak een van deze dimensies uitwerken. Illeris bespreekt tevens vier soorten leren en de voornaamste barrières voor leren.
Deze auteur publiceerde ook
Anderen downloaden ook deze publicaties
Gils, A. van | 2005
Downloads: 276
Auditing, Corporate gover...
Staveren, dr. M. van | 2018
Downloads: 35
Risk en compliance
Bruins, R. | 2018
Downloads: 4
boardroom
Staveren, M. van | 2018
Downloads: 61
Risk en compliance
R.M. Kieft RA | 2018
Downloads: 144
Governance, risk en compl...
Jalink, A. | 2017
Downloads: 63
interview, Organisatie en...
Boumans MBA, drs. F. | Florax, V. | Ven RT, dr. M. van der | Versluis, D. | 2016
Downloads: 35
Financiering en treasury
Ahaus, K. | Huijsman, R. | Minkman, M.M.N. | 2010
Downloads: 1
onderzoek
Commandeur, H.R. | Huijsman, R. | Vries, J. de | 2007
Downloads: 1
reflectie
Aarssen, P.A. | Ende, J.C.M. van den | Janszen, F.H.A. | Jongh, R.V. de | Ligthart, L.P. | 1999
Downloads:
analyse